Hoe stel ik mijn e-mail in op een iPhone?

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een e-mailadres instelt op het e-mailprogramma van een iPhone.

In deze handleiding gebruiken wij versie iOS 11.0.3. Gebruik je een iPad? Dan kan je dezelfde stappen uitvoeren.

Let op, probeer je instellingen aan te passen bij een bestaand account dan werkt dat meestal niet . Daarom is het raadzaam het account helemaal te verwijderen van de telefoon en daarna even de telefoon te herstarten.

Maak vóór verwijdering van het account voor de zekerheid een backup van uw mails.

 

1. Open Instellingen

Als je alle gegevens bij de hand hebt ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen. Klik op het icoontje ‘Instellingen’.

 

2. Open Accounts en wachtwoorden

Vervolgens klik je op ‘Accounts en wachtwoorden’.

3. Maak een nieuw account aan

Klik in het menu op ‘Nieuwe account’.

In het overzicht kies je voor de optie ‘Anders’.

In het volgende scherm klik je op ‘Voeg mailaccount toe’.

4. Vul de algemene e-mail gegevens in

Nu kom je in het scherm waarbij je de algemene e-mail gegevens dient in te vullen.

Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

Wat Omschrijving
Naam Vul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mail Vul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Beschrijving Vul hier een beschrijving in van het account, dit is handig als je meerdere e-mailadressen hebt ingesteld.

Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’.

5. Vul de serverinstellingen in

Nu kom je in het scherm waarbij je serverinstellingen gaat configureren.

Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

Server voor inkomende post

Wat Omschrijving
Hostnaam Vul hier de inkomende mailserver in v31040.2is.nl of v33184.2is.nl ( dit staat in de welkomstmail die van ons hebt ontvangen, mocht u deze niet hebben ontvangen dan kunt u het opvragen via willemijn@completewebsite.nl)
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Server voor uitgaande post

Wat Omschrijving
Hostnaam Vul hier de uitgaande mailserver in. smarthost.spamservice.nl
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’. Klik bij de melding over serveridentiteit op ‘Ga door’.

Vervolgens worden de serverinstellingen gecontroleerd.

Klik als laatste stap op ‘Bewaar’. Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kunt het e-mailadres nu direct gebruiken!

6. E-mail klaar om te gebruiken

Klik op het icoontje ‘Mail’ om je e-mail te openen.

 

Hoe stel ik mijn e-mail in op een Android?

In deze handleiding zullen wij je uitleggen hoe je mail kan configureren op een Android toestel. In de uitleg zullen wij gebruik maken van het standaard mailprogramma van Android, we maken gebruik van Android versie 7.0.

Deze instellingen kunnen ook gebruikt worden voor een Android Tablet.

Let bij het invullen altijd goed op dat de gebruikersnaam altijd het hele emailadres is.

1. Open Instellingen

2. Ga naar Cloud en accounts

Kies Accounts

Kies Account toevoegen

Kies E-mail

3. Vul de verstrekte gegevens in en kies daarna handmatig instellen

Kies IMAP account

4. Vul de serverinstellingen in voor inkomende mail en scroll naar beneden

Vul  als gebruikersnaam het volledige mail adres in en het bijbehorende wachtwoord. Voor inkomende mailserver (IMAP-server) vul je mail.uwdomeinnaam.nl in. De overige velden hoeven niet ingevuld te worden. Indien nodig kun je het poort nummer wijzigen naar 143.

5. Vul de serverinstellingen in voor uitgaande mail en klik op inloggen.

Vervolgens stel je de uitgaande mailserver in. Vul  je domein in met smtp. ervoor, smtp.’uwdomein.nl.

Het beveiligingstype dient ongewijzigd te blijven, wel zal poort nummer 587 moeten worden ingevuld. Inloggen verplicht moet worden ingeschakeld. Als gebruikersnaam vul je het volledige e-mail adres in en het bijbehorende wachtwoord. Klik vervolgens op inloggen.

 

 

 

 

E-mail instellen Microsoft Outlook 2010

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een e-mailadres instelt op het e-mailprogramma Microsoft Outlook 2010.

1. Instellen e-mailadres

Als je alle gegevens bij de hand hebt en tevens het e-mailprogramma geïnstalleerd hebt op de computer ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen.
Open het programma, als je dat voor eerste doet dan zie je het volgende scherm.

 

Klik vervolgens op ‘Volgende’ om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.

Vink de optie ‘Ja’ aan en klik dan weer op ‘Volgende’ om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.

Vink de optie ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan en klik dan weer op ‘Volgende’ om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.

In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

Waarde Omschrijving
Naam Vul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadres Vul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Type account Vul hier IMAP in
Server voor inkomende e-mail Vul hier de inkomende mailserver in. Standaard is dit "mail.uwdomein.nl
Server voor uitgaande e-mail Vul hier de uitgaande mailserver in. Standaard is dit "smtp.uwdomein.nl
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Wachtwoord onthouden Laat dit vinkje aangevinkt staan, het programma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoef je vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van je e-mailprogramma.

Klik nu op de knop ‘Meer instellingen’ en vervolgens op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’. Vink hier de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan en dan de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’.

Hierna open je in hetzelfde scherm het tabblad ‘Geavanceerd’. Hier pas je poort voor de uitgaande e-mail (SMTP) aan naar 587.

Vervolgens klik je op ‘OK’ en dan op ‘Volgende’. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klik je op ‘Sluiten’ en ‘Voltooien’.

Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

E-mail instellen op Mac OS (Mail)

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een e-mailadres instelt op het e-mailprogramma Mail op een Mac OS.

Let op, probeer je instellingen aan te passen bij een bestaand account dan werkt dat meestal niet bij Mac OS . Daarom is het raadzaam het account helemaal te verwijderen van de computer en  daarna de computer uit en weer aan te zetten.

Maak vóór verwijdering van het account voor de zekerheid een backup van uw mails.

1. Mail starten

Zorg ervoor de Mail geïnstalleerd staat op jouw MacOS en start dit programma.

2. Instellen e-mailadres

Als je alle gegevens bij de hand hebt en tevens het e-mailprogramma gestart hebt ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen.
Open Mail en klik op voorkeuren.

Je krijgt nu het volgende scherm te zien:

Klik op het plusje om een nieuw account toe te voegen. Vervolgens kan je een aantal keuzes maken, kies voor ‘Voeg andere Mail-account toe..’ en klik vervolgens op ‘Ga door’.

Vervolgens kom je in het volgende scherm:

In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

Waarde Omschrijving
Volledige naam Vul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadres Vul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Als je alle gegevens hebt ingevoerd klik je op ‘Maak aan’. Je krijgt nu het volgende scherm te zien:

Hier vul je de volgende gegevens in (zorg dat de overige instellingen conform bovenstaande afbeelding staan ingesteld):
Wij kiezen in dit geval voor het type account IMAP.

Waarde Omschrijving
E-mailserver Vul hier de inkomende mailserver in v31040.2is.nl of v33184.2is.nl ( dit staat in de welkomstmail die van ons hebt ontvangen, mocht u deze niet hebben ontvangen dan kunt u het opvragen via willemijn@completewebsite.nl)
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Nadat je de gegevens hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’. Nu krijg je mogelijk het volgende scherm te zien (dit kan afhankelijk zijn van de versie van Mac OS):

Klik op ‘Verbind’.

Nu krijg je het volgende scherm te zien

Hier vul je de volgende gegevens in (zorg dat de overige instellingen conform bovenstaande afbeelding staan ingesteld):

Waarde Omschrijving
SMTP-server Vul hier de uitgaande mailserver in. smarthost.spamservice.nl
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Klik op ‘Maak aan’ om verder te gaan. Nu krijg je mogelijk het volgende scherm te zien  (dit kan afhankelijk zijn van de versie van Mac OS):

Klik op ‘Verbind’.

Vervolgens kom je in het volgende scherm:

Controleer voor alle zekerheid of alle gegevens wel correct zijn ingevoerd en of het Poort nummer wel op Poort 587 staat. Vink de optie ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’.

Waarde Omschrijving
Poort Vul als poort, 587 in.
Identiteitscontrole Kies voor de optie MD5 Challenge-Response
Gebruikersnaam Vul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
Wachtwoord Vul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.

Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘OK’. Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!